21 september 2013

En början-447

Vi satt tysta på varsitt håll och jag kände att luren gled i handen. Jag harklade mig och tänkte, nu eller aldrig.
   "Jag vill göra slut."
   Hans drog efter andan och sa med nasal röst: "Slut?"
   "Ja jag vill inte bo med dig längre. Jag vill vara fri."
   "Jag håller dig inte kedjad."
   Jag såg hans ansikte framför mig och mindes hur jag när vi träffades första gången längtat efter att dra mina fingrar genom det röda, lockiga håret.
   "Det är inte dig det är fel på. Det är jag som är konstig. Hitta en bättre tjej att vara med." Orden klingade falskt i munnen och jag kände en fadd smak. Jag måste göra det här. Måste. Annars skulle jag förtvina."
   Hans snyftade.
   Jag visste faktiskt inte vad jag skulle säga, och lade på luren trots att det inte kändes rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...