18 november 2013

En början-500

Jag höll för näsan och hoppade i det salta, turkosa vattnet med huvudet före.  Solstrålarna studsade på ytan och jag hörde ett sus när ett gäng flygfiskar kom farande i full fart. Deras fjäll gnistrade och jag fylldes av vördnad för livet. När jag lutade mig bakåt och tog några simtag baklänges såg jag att de som stod på båten ropade något och viftade med händerna. Deras ögon var uppspärrade och munnarna vidöppna. Långsamt insåg jag vad de ropade och vände mig om för att se en svartgrå fena klyva ytan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...