4 december 2013

En början-515

Porlandet från bäcken ekade genom skogen och jag fylldes snabbt av bilder hur jag och Joakim låg omslingrade i gräset. Han var en man. En riktig man. Ingen pojke som de andra jag dejtat och snabbt tröttnat på. Joakim lämnade man inte. Det hade jag fattat snabbt. Första gången vi träffades berättade han om den förra flickvännen som försvunnit spårlöst och snabbt lagt till "Hon ville göra slut med mig den slynan", efteråt. Han skrämde mig och attraherade mig. Ofta när jag läst om kvinnor som dejtade kriminella hade jag undrat varför de gjorde det. Nu visste jag - det var spännande. Vilken dag som helst kunde din dörr kastas upp och ett gäng hejdukar dyka upp. Hade du tur överlevde du - om inte...ja då dog du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...