16 januari 2014

En början-547

Tiken gick runt i en cirkel när jag såg henne. Runt, runt utan att stanna. Till slut lade hon sig ned och vilade, men höll hela tiden öronen på spänn. Jag älskade att se de vackra djuren röra sig. Musklerna under den tunna, beigebruna huden avtecknade sig i solnedgången och jag hörde valparna gny när de tumlade ut från grottan de gömt sig i. Jag var på min livs resa. Låg ute på Australiens savann och studerade Dingos i deras hemmiljö. En enormt spännande och farlig dröm av värme och djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...