2 februari 2014

En början-563

Lillan drog filten över huvudet och satte in fingrarna i öronen. Det dova ljudet från föräldrarnas högljudda diskussion trängde sig ändå in, och orden de skrek snurrade i huvudet på henne. 
"Och hur tror du att du ska klara dig? Du, som inte ens har ett jobb."
"Jag klarar mig nog, och Lillan tar jag med mig. Du kommer aldrig mer att få träffa henne."
"Ha, som om du skulle kunna hindra mig att träffa min dotter. Mamma varnade mig för det här. Hon såg direkt vilken falsk hynda du var. Hon varnade mig gång på gång, men jag lyssnade inte, mitt arma fä.
"Din mamma har knappt träffat mig, så hur kan hon döma mig. Hennes globetrotterliv gör att hon sällan träffar oss, eller Lillan. Din mamma är världens sämsta mormor. Det är tur att det finns Skype."
   Lillan lade sig på sängen och lade kudden över huvudet, samtidigt tryckte hon in fingrarna i öronen. Hon ville inte höra mer. Kan de inte sluta, tänkte Lillan och blundade hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...