27 februari 2014

Teckna manga

Efter en skön sovmorgon med en massa ungar i sängen, och några hundar och katter, steg jag upp och åt frukost. Peter for till en idrottsarena full med saker att göra för barn, och jag åkte med Zabine och hennes två vänner på kurs. Närmare bestämt manga. Jag blev tillsagd att joina dem och gjorde några tafatta försök att rita. Tänker inte lägga ut bilden här. Jag tecknade mycket när jag var ung, men manga har jag aldrig förut testat. Det var kul.

Efter en timme hade vi paus och jag sprang iväg för att köpa mackor till oss, och flytta fram parkeringstiden en timme.

När vi åkte hem kände jag hur trött jag blivit i huvudet av tecknandet, och tog ut hundarna på en promenad för att kvickna till.

Kvällen har vi tillbringat med matematikböcker och serien Tjockare än vatten. Ännu en gång har svt lyckats. Serien är gjord precis efter mallen. Eftersom jag och Peter inte såg den i måndags tittade vi på teven via datorn. Tyvärr har vi ingen högtalare till datorn så vi får lyssna på den inbyggda. Ha, ha...så här sitter vi tysta som möss för att höra vad de säger.

När vi sett programmet och går tillbaka till tevens vanliga program börjar...tadaa..reprisen av serien.
Puh och stånk...ibland är det bra att titta i tv-guiden. Vi tittar på serien igen och hör nu allt som sägs.

Alldeles strax ska jag läsa saga för barnen och därefter fortsätta redigera. Igår lärde jag mig mer om Scrivener och använde det direkt för att jobba med manuset.

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...