22 juni 2014

En början-673

Sittande på bryggan såg jag hur ringarna i vattnet närma sig min fot. En fisk hoppade upp och slog med stjärten mot vattenytan när den föll ned igen. Näckrosen jag riktat mig in på var inte långt bort nu. Växten gungade när jag reste mig och slog med båtshaken mot den. En, två, tre gånger tog jag sats och hackade den skarpa spetsen mot stjälken. Om jag bara kunde få av den skulle resten säkert lösa sig av sig själv. I värsta fall fick jag väl hoppa i vattnet, även om det kändes ganska kallt och såg äckligt mörkt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...