25 juni 2014

En början-676

En molnfri himmel, en lång labyrint med gröna tillklippta hasselbuskar som någon gjort, och Magnolia som doftade. Egentligen var det inte min mening att smita från jobbet, men synen av den oändliga labyrinten gjorde mig nyfiken, och väl i den kunde jag inte låta bli att följa gången. Här och där satt små gula och röda blommor av okänd art.
Ett susande fick mig att titta upp mot himlen. "En häst", utbrast jag och gnuggade ögonen. "En livs levande häst."
Den gnäggade och kastade med huvudet som om den svarade. Runt djuret virvlade det av olikfärgade stråk och på var sida om den satt två rosa, genomskinliga vingar.
"Vem är du?", skrek jag och snubblade, men reste mig snabbt igen. "Vänta", fortsatte jag och sprang rakt in i den gröna häcken.
Med munnen full av blad satte jag mig på marken och höjde blicken igen. Hästen fortsatte bort från mig och ignorerade mina rop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...