23 juli 2014

En början-694

Kreta. Jag hade alltid drömt om att åka hit och cykla upp i bergen. Att göra det ensam hade däremot inte funnits på min önskelista. I mina drömmar fanns alltid en man vid min sida. Vi skulle ha vilt sex och bada nattbad för att sedan på morgonkvisten trampa iväg upp i bergen och försöka ta oss fram längs de steniga lederna medan doften av vildväxande Salvia, Oregano och Diktamo smekte oss. 
Maten i Kreta var världsberömd, men att njuta av den ensam lockade inte. Resultatet blev istället en hamburgare nere på stan och vatten i mängder. Det skvalpade i magen när jag gick längs gatorna. Butik efter butik fylld med köphungriga turister passerades.
Jag hyrde en cykel i ett stånd som ställts upp vid mitt hotell och skrev på ett papper som befriade de som ägde den från allt ansvar om något hände mig eller cykeln. Jag såg att hjulet var skevt och att några ekrar gått av, men vad gjorde det. kameran hängde på magen och jag hade smort in kroppen med sololja gjord för badtokiga barn. Efter att jag köpt några flaskor vatten och en smörgås med Halumi, trampade jag iväg, upp, upp, upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...