25 juli 2014

En början-696

På huvudet bar han en papperskasse med ett egenhändigt ritat ansikte. Han hade gjort hål för ögonen och där munnen satt såg jag att papperet blivit vått av andedräkten.
Jag väntade in honom och höll mig för skratt. Min bror underhöll alltid andra, delade frikostigt med sig av sig själv och hade inga hämningar. En clown.
Jag gick baklänges med små steg och fnittrade när han lyfte på kassen och visade sitt målade ansikte för en tant vi passerade. Skrattande höll jag för munnen när han bugade djupt och satte på sig påsen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...