11 maj 2015

En vanlig dag

Eftersom jag hatar köer har jag valt att pendla via kommunala medel under tiden jag jobbar i Märsta.
Plötsligt har jag en hel timme egentid att förvalta som jag själv vill. Och vad gör jag då, undrar du säkert. Jo, jag lyssnar på musik och läser böcker jag annars inte hinner med. Jag kommer fram fylld av arbetslust, utvilad och glad istället för att brottas med milslånga köer och idiotomkörningar som andra gör.
Idag har jag skrapat och målat skorstenar och skulle egentligen iväg på gitarrlektion, men ibland går inte saker som man vill, och idag insåg vi att om vi inte målar klart alla skorstenar får vi stå i ösregn imorgon. Vilket känns idiotiskt.
Alltså far jag hemåt, hämtar ungar och åker till vårt hus och klipper gräsmatta istället, medan Peter fortsätter måla tills allt är klart.
Det är ju inte fy skam att bokhyllorna därhemma ropar på böcker...ett enormt stort uppdrag som jag längtar efter att få ta tag i.
Å andra sidan vet jag att min kund är görförkyld och behöver få hem mat, så...vem vet, vi kanske styr kosan mot Skärholmen istället och handlar några kassar mat på vägen dit.

Well, time Will till.
Först ska jag till bilen i Tumba och hämta smågnuttarna.

Ha en härlig eftermiddag



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...