Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



16 september 2012

Hat och en gnutta kärlek-barndom

Benjamin tittade på barnen som lekte vid strandkanten. 
När Lasse sneglade på honom försökte han sig på ett leende, tog ett hårt tag om kniven, och snurrade den i fickan väl vetande att de andra avvaktade sin kamrats beslut. Förra veckans turbulens hade inte lagt sig riktigt, det kände Benjamin i luften. Den andades ångest och han kunde se i ögonen på barnen att de var rädda för honom.


Utdrag ur huvudkaraktären Benjamins barndom i boken Hat och en gnutta kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar