7 januari 2014

Att göra avdrag eller ej

Min bokföringstant har skickat ett mejl till mig. "Du kan bara göra avdrag för arbetskläder", skriver hon och tillåter mig inte att dra av för min jumpsuit. Vadå inte okej. Jag har ju den på mig när jag skriver, och ett par tjocka raggsockor. Det är väl om något ett arbetsplagg?
På nästa rad läser jag ett klagomål på att jag prenumererar på så många tidningar. Jaha, tänker jag och funderar på vilka de är...låt mig se...Mac Word+Macguiden(Två underbara lättfattliga tidningar jag använder mig av för att fatta alla underligheten med Macdatorn och ipaden), Tidningen Modern psykologi(för att hitta fler klurigheter att slänga in i mitt pågående manus.) Tidningen Språk(för att lära mig så mycket jag bara kan om svenska språket), Tidningen Skriva(av naturliga skäl), Tidningen Photoshop(för att lära mig fotografera på bästa sätt och använda det på bloggen/hemsidan).Tidningen Allas(för att läsa mina kollegors noveller och romaner och se hur de skrivit.)
Dessutom prenumererar jag privat på Illustrerad vetenskap och tidigare på tidningen Trädgård.
Det är väl inget konstigt med det? Eller?
Jag önskar att jag hade tid att läsa ännu fler tidningar. Tanken är att lära mig så mycket jag bara kan om det jag älskar mest av allt.
Till sommaren är tanken att jag ska driva upp rosor för att sälja dem till mina kunder samt hunnit lära mig spela gitarr för att sjunga med min talangfulla dotter på lokal.
Utöver det ska jag göra en målarbok med min dotters mangateckningar och några e-böcker om ditten och datten.

Idag har jag packat åt en kund några timmar och efteråt tagit pendeln in till stan och träffat min vän.
Vi åt på indisk resturang och pratade...och pratade...och pratade ännu mer.
Maten var ganska lam, men god ändå. Vanligtvis äter vi på en liten sjabbig sylta i Tumba, och den maten är så god att jag äter tills jag storknar. Det är mycket grönsaker och mycket kyckling.
Det vi besökte idag var en vacker lokal, men med dyr mat.

Nu min vän ska jag packa ihop för inatt och ladda för morgondagen. Då är det företagsstädning på schemat.

Ha det gott
Godnatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...