Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



3 maj 2015

En början-881

Nicke igelkott kikade ut mellan grenarna. Han såg människorna fösa en massa löv framför sig med en tjock pinne med flera små pinnar på. Barnen hoppade i lövhögarna och Nicke ville också göra det men visste att mamma skulle bli arg. När han tittade uppåt såg han flera lager med grenar i olika storlekar. Det var pappa Orvar som hittat högen, och hela vintern hade de bott där. Den låg mitt på ängen och man såg åt alla håll utan problem.
"Sisådärja", sa mannen och lyfte en av lövhögarna och slängde den precis där Nicke stod.
"Har du tändstickorna med dig", sa kvinnan och ropade till sig ett av barnen. "Mia, spring in och hämta tändsticksasken är du snäll. Den ligger på hallbyrån."
Nicke backade när deras fötter närmade sig, och han sprang in i mitten av högen. "Mamma, pappa", ropade han och letade febrilt efter föräldrarna. "Var är ni?"
Mannen hämtade en till omgång med löv och Nicke hörde hur de kilade in sig mellan grenarna. 
"Tack", hörde han mannen säga. "Håll er undan nu. Det kommer att bli rökigt eftersom löven är lite våta ännu."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar