30 juni 2009

Bärselens vara eller inte vara

Eftersom jag välsignats med tre småttingar har diverse barngrejor testats.
En av de absolut bästa sakerna som finns är de sk ergobarnselarna.
Från början hade vi Babybjörns bärsele, men den tyckte ingen av oss var någon hit. Pappa Peter kunde överhuvudtaget inte använda den eftersom han var alldeles för lång(187 över jorden). Nästa projekt var Haglöfs bärryggsäck, men den var rätt tung redan innan bebisen kommit på plats. Mera ämnad för mannen i familjen tyckte jag, men bar den i brist på annat.
Till slut hittade jag i alla fall rätt. Efter en googling på nätet hittade jag superbraiga ERGO ,en underbart skön sele. Lätt att ändra om mannen ville bära pyret. Men, men…säg den lycka som varar. Bebisar växer, men säcken krymper.
Vid ett års ålder hade sonen brakat iväg i höjden och hade blivit för lång för Ergon.
På barnmässan hittade jag en smart konstruktion som heter Manduca. En dragkedja ändrar enkelt storleken höjdmässigt, och över höften vilar ett tjockt bälte som har en extrasäker knäppning.
Prismässigt låg de ungefär lika, men den sista säcken köpte jag på tradera, samtidigt som jag krängde iväg Ergon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...