29 juni 2009

Dagbok 29 juni 2009

Så kom sommaren ändå till sist.
Natten hade tillbringats i en svettig säng, snurrandes och ständigt vaknande.
Klockan var åtta innan barnen kom till vårt rum tjoandes och skrattandes.
Själv vaknar jag av att en omisskännlig doft av urin sprider sig i rummet. Därtill känner jag att lakanet under lilltrollet är blött. Snabbt upp för att rycka ut lakanet ur sängen och ta bort pinkskyddet undertill (det är pga det som vi svettas så förbenat).
Hampuz får hjälp ur sängen av storasyster och hand i hand går de in i vardagsrummet.
Det bildas en stor hög på trappavsatsen av det nerpissade lakanet och underlägget. Överdragen på kuddarna och Zabines lakan får fara samma väg. Rätt ner för källartrappan. Tack och lov att vi har egen tvättmaskin.
Frukosten intas efter diverse strulande ute i solen på vår relativt nybyggda veranda. Vilken lyx jag har att ha det så här bra. Tyvärr är det slut på min barnledighet strax innan jul och jag skall ut i verkligheten.

Dagen tillbringades i solens sköna, livsfarligt brännande strålar. Allihop har faktor 30 på sin kropp, men blir ändå lite brända. En skavd tå, ett litet rivsår och en blåtira blir dagens kvitto.
De två äldsta syskonen utdelar smockor till varandra, men är sekunden efter såta vänner och sitter med huvudena tätt intill varandra pratandes över en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...