19 juli 2009

TEMA skriv en text på 200 ord

Min lilla ängel sade ”skriv om mig mamma
Skriv att jag är din prinsessa
Skriv att du älskar mig."
Sedan satte hon sig i mitt knä
Lade sitt huvud mot min kind
Då kom lillen fram med snabba steg
”Mamma opp” var hans ord
Strax satt han med i mitt knä
Men, nu hade äldsta älsklingen sett att syskonen hade skoj
Kom fram till min stol och sade ”Mamma, jag vill sitta med er”
Med en suck klappade jag på fåtöljens armstöd
Sedan, försökte jag författa ihop dagens utmaning utan att missa fokus
Men barn som kittlar, fnissar och slåss ändade min kreativitet
Orden som skrevs stoppades med jämna mellanrum av ”Nej, sluta nu!” eller ”Vänta lite, mamma är snart klar.”

Strax hittade de far i huset i sin säng
Sprang dit under stort larm
”Pappa är hemma, jippi!” skrek den äldste lyckligt.
”Pappa, pappa vakna!” hördes i kör
”Pappa, pappa vi vill leka med dig!”
En sömndrucken far tar emot sina små en efter en, viker upp sitt täcke för att hysa dem.
Mitt knä känns tomt och kallt av saknad efter små rumpor och kalla fötter.
Skrattandet från rummet fyller vårt hus.

4 kommentarer:

  1. barn är underbara gåvor som inte alla är förunnat. fint text du lyckades fånga de lyckliga

    SvaraRadera
  2. Härligt familjeliv. Och medan barnen är små måste man planera noga om man vill vara ifred inom hemmets väggar.

    SvaraRadera
  3. Passa på att njuta av larmet och stojet, mina fyra barn varken ser eller hör jag. Blir lite avundsjuk på dig, att den tiden är förbi.

    SvaraRadera
  4. Levande, barn-stoj-fylld text. Jag kan höra deras röster. Guldstjärna!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...