7 augusti 2009

TEMA vad vill du hitta i din goodie-bag för författare?

Att ha karlen hemma på semester är inte lätt…
Varje dag känns som om jag har en blåslampa i rumpan och han stressar på om allt som skall göras. Huset skall målas, landet skall göras om, blommor skall planteras, disken skall diskas, barnen skall hyssjas och vyssas, och när jag i tidig morgongryning satt mig med datorn för att skriva min dagliga skrivpuff går han ojande och suckande förbi min lilla hörna där jag tyst och koncentrerat känner in min text. Till slut kommer ett ”Är du inte klar snart?” och jag fräser ifrån med ett ”Tyst! Jag tänker!”
Så min goodie-bag är nog det jag i vanliga fall har.
En lugn tyst morgon med sovande barn, en karl som farit till jobbet, och tid…massor av tid.

2 kommentarer:

  1. ja en tyst morgon barn som sover eller gått till skolan det är nog pås innehåll som behövs, det vanliga rutinerna som ska till

    SvaraRadera
  2. Tänk så bra jag har det i det avseendet. Singelfarsa med ett av mina barn som kommer varannan vecka. Konstigt att jag går och önskar mig att bli mer upptagen av min familj egentligen. Nej, det är det inte, balans är vad det handlar om. Tänk om vi kunde byta små bitar av våra liv med varandra.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...