8 september 2009

TEMA utanför ramarna

Ni gjorde en ram som jag skulle passa in i , men fyrkantigt går inte in i runt eller viceversa.
Kläderna ni hade liknade de som fanns i tidningarna, mina var skapelser som gjorts i nattens mörker.
Era föräldrar hade pengar, men ingen tid.
Mina var fattiga, men gav mig kärlek
Ni hade fester med sprit och rök
Jag gjorde varken eller
Ni var många
Jag var ensam
Vårt hus var på 20 kvadrat och innehöll massor av minnen.
Ert hus var ett modernt palats av senaste kulör
Min lycka var fullständig
Ert liv var ett kaos

4 kommentarer:

  1. En knäpp på näsan i efterhand? Håller med. Tänker ibland på folk i fattiga länder som bara har varandra och som i många fall verkar vara lyckligare än oss i den rika världen.

    SvaraRadera
  2. vilka kloka ord och så mycket sanning vi behöver inte sakerna den behöver vi när vi gömt och glömt kärleken

    SvaraRadera
  3. bitskt och rakt på - där fick de så de teg!

    SvaraRadera
  4. Skön dikt med fint innehåll.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...