3 november 2009

TEMA byta

Med ett glänsande svart skal tar den upp halva mitt skrivbord.
18,4 tums skärmen är enorm i mina ögon som hittills knappat på en nästan 10 år gammal laptop med 15 tums skärm.

Lyckan var fullständig både hos mig och min lilla sexåring som äntligen skulle få en egen dator till sina datorspel.
Men säg den lycka som är långvarig.
Eftersom jag är så urusel på data höll jag på en hel dag innan internet fungerade, och när jag skulle visa mina gamla sparade texter blev det bara en massa oläsliga hieroglyfer.

Att byta dator var inte alls enkelt, och alla bankkoder fick beställas om igen.

Nu står den där…längst bak på mitt skrivbord, olycksbådande. Det nya operativsystemet ger mig myror i skallen, och glädjen över nyheten har mer eller mindre ersatts av irritation över teknikens framsteg.

4 kommentarer:

  1. Jag bävar för den dag jag måste byta dator. Inte kul. Förstår dig verkligen. Det ska bara fungera, tycker man. Hoppas att det löser sig, det brukar det göra, fast det inte känns så just nu...

    SvaraRadera
  2. det är ju jätte kul att byta dator koderna och allt det andra är att man behöver ett system där det i tanken bara finns ubs funkar ju oxå
    men jag e ju inte som andra jag njut av nyheten snart e den gammal igen

    SvaraRadera
  3. Nya utmaningar av den här typen måste vi alla gå igenom. Det är bara att kämpa på ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...