19 december 2009

TEMA att vinna ett litteraturpris

Eftersom min verklighet just nu bara består i att sitta i en soffa med en konstant spyende tvååring i famnen(ja nu är det dags för lillebror, syrran är okey igen)så har jag all tid i världen att fundera på dagens skrivpuff.

Jag är inte ute efter att vinna litteraturpriser, bara att få sälja min bok och med den försöka hjälpa de stackare som ligger gravid i sängen funderande, tvivlande och vilt svärande över livets orättvisor.

Som människa känner man sig så liten när kroppen bestämt sig för att inte lyda ens order. När blodet forsar ur ens kropp utan att läkarna har någon förklaring och man dessutom vet att ett litet liv finns därinne går hjärnan på högvarv med risk för att brännas ut. Man blir skör och svag,och tvivlar på sin existens.

Jag gjorde ett försök att förklara hur det var, och förmedlade det läkarna sade...inget annat.

Ingen försköning och ingen precision, jag bara spräckte bubblan av kvinnors illusion.

3 kommentarer:

  1. En viktig bok, som betyder mycket för kvinnor.

    Tack för gratulationen! Hoppas ni tillfrisknar snart!

    SvaraRadera
  2. Läser man bara böcker som tilldelats pris så missar man många pärlor som finns i bokhyllorna. Varje bok ger ju något, även om det "bara" är en fundering om vad författaren tänkte och menade.

    Din bok prisas säkert av många kvinnor som känner gemenskap och delaktighet i en svår situation. För tillfället är jag inte i stämning för den realism du har i din bok, men jag är övertygad om att det är en fängslande och berörande bok. Och en dag vill jag läsa den, för den kvinnliga illusionsbubblan har jag också levat i en gång och vet hur det känns när den brister.

    SvaraRadera
  3. "Den kvinnliga illusionsbubblan" mycket intressant uttryck

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...