17 januari 2010

Ny hemsida för barn som skriver

Min lilla systerdotter visade sina noveller som hon knåpat ihop och jag bad henne att skicka dem till mig för att gästblogga på min blogg, och jag lovade henne att leta upp ett ställe där unga kunde skicka in sina berättelser och dikter.

Av nyfikenhet kikade jag runt och fann att det fanns några få ställen som hade barnböcker och mottog barnens egna alster, men ingen specifik sajt hittades, och ide´n var född!

Skrivarungar blev namnet på sajten jag startade och ett gediget jobb med att leta upp unga skrivare påbörjades.
Sverige dräller av skrivarsugna unga som utan hejarop och uppbackning kanske lägger av, och det tycker jag vore mycket sorgligt.
Ni hittar sajten på http://www.123minsida.se/skrivarungar
Välkommen in! Ge gärna förslag på förbättringar och sidor ni saknar

1 kommentar:

  1. Snygg sida och schysst idé. Du har fått bra genomslag hat jag sett.

    Lycka till

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...