25 maj 2010

Nattfjäril

Jaha, som vanligt sitter jag framåt nattkröken framför min dator och skriver ned ord efter ord som till slut skall bilda en bok. Jag älskar den här stunden av total tystnad när barnen sover och mannen i huset somnat framför teven. Snarkandet från honom når då och då in i mina öron som är stängda för intryck utifrån. Hjärnan går på högvarv och filmen jag ser ovanför datorn triggar mina fantasier. Jag lever i symbios med personen jag skriver om, och även om karaktären då och då ändras följer jag villigt med.
Klockan närmar sig midnatt och eftersom min deadline för dagen brukar vara vid ett skyndar jag på mitt knapptryckande.

3 kommentarer:

  1. Roligt att höra hur du skriver, själv skriver jag bäst tidig morgon efter mina nattliga drömmar.

    SvaraRadera
  2. Jag ser dig framför mig :). Beundrar din energi, din fantasi och din berättarförmåga och som sagt dina "vardagsbetraktelser. Du bjuder in oss läsare och så mycket av det du skriver känns äkta och självupplevt vare sig det är det eller inte. :)

    SvaraRadera
  3. Som sagts ovan, kul att få en inblick i hur och när du skriver. Så annorlunda än för mig, som inte har några barn. Jag har vant mig vid att skriva när jag är ensam hemma, har svårt när min man är här. Behöver "gå in i mig själv", glömma allt annat.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...