29 augusti 2010

Dagboksinlägg 29 augusti

Att köpa en ny dator innebär att man måste lära om...och jag lovar att det alltid blir struligt på ena eller andra viset.
För mig har köpet medfört att jag måste uppgradera mitt internet, och det gjordes inte hur som helst när man har en Mac...hm...
Nåväl...en vansinnigt snäll och trevlig kille på Teliabutiken i Skärholmen hjälpte mig både med telefon och dator. Men problemet tog en hel dag att lösa för oss, så tanken vi haft att ha en jobbardag hemma...ja den gick totalt i stöpet.
Men barnen har fått behövliga kläder, och fick även leka av sig i rutschbaneparken.

Imorgon är det min första skoldag sedan 1983...och jag lovar att magen är full av vilt fladdrande fjärilar.

4 kommentarer:

  1. Lycka till med manuskursen. Och datorn.

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Kommer säkert att gå underbart bra eftersom du är så intresserad, dedikerad!

    SvaraRadera
  3. Skrivandet verkar vara lika naturligt för dig som det är att gå för de flesta, det kommer att gå strålande! Lycka till och hoppas det blir lika roligt som du hoppats på.

    SvaraRadera
  4. Lycka till och grattis till att du får leva din dröm!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...