27 augusti 2010

Manuset är redigerat och ivägskickat


Detta är framsidan respektive baksidan på Pappersskärvor som kommer ut i september.

Inatt gjorde jag det sista på redigeringen, och det känns väldigt skönt.
Barnen har fått sitta lite emellan när jag lagt så mycket tid på boken och nu till helgen tänkte jag ägna mig åt dem.
Idag skall jag åka till affären och införskaffa en liten dator att ha i Manuspiloternas skola.

Detta är förordet:
Om mig


Sedan den första dagen jag insåg att hieroglyferna i böckerna betyder något har jag ivrigt slukat böcker och skrivit egna noveller och dikter.

Fötterna är djupt nedkörda i Söderhamns jord eftersom jag föddes där 1964, men bristen på arbete tvingade mig att flytta till Stockholm. Min pågående självbiografi Ja älsker däj ja handlar om den gryende kvinnans vaknande sexualitet och mötet med livet.

Min underbara familj är hela min värld och det är bara när nattens mörker faller som jag lämnar dem för att klicka ned tangent efter tangent och fantiserar ihop nya böcker och noveller.

Du hittar min blogg på www.novellbloggen-razaha.blogspot.com

Där kan du läsa min utgivna bok om vår svåra kamp att få barn TRE ÄNGLAR OCH TRE MIRAKEL. Novellsamlingen VILDSINT är mitt senaste projekt tillsammans med ett antal andra författare.

Till hösten tar mitt liv en ny vändning. Som elev hos Manuspiloterna skall jag lära mig skriva filmmanus.





4 kommentarer:

  1. Wow! Snyggt omslag och originellt. Kul att det går så bra! Fortsatt lycka till.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig LYCKA TILL!
    ...önskar jag hade lika stor begåvning och drivkraft som du...

    SvaraRadera
  3. Åh vad du är duktig!!! Hur och var ger du ut? Önskar dig verkligen lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Håller med övriga- vad roligt att du har sådant flyt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...