25 augusti 2010

För ett halvår sedan skrev jag en sexnovell som heter En liten Lolita. Den handlar om en ung tjej som lurar sin styvfar på dåligheter för att helt enkelt få honom ur mammans liv.


Skrämmande nog händer sådant även i det verkliga livet, och det är just i livet som jag oftast hittar mina upplägg till noveller.

Just nu ligger två ruskigt bra noveller och väntar på att bli påbörjade igen. Ett antal kapitel finns redan, och ide´n som sådan sitter i huvudet på mig. Dessutom finns anteckningar i min bok om ännu en novell som nog kommer att göra de flesta skraja för försäljare. He, he

Fördelen med att skriva är att jag styr det som händer…ja till stor del iallafall…för detet på min axel lägger sig ofta i och försöker styra både namn och innehåll.

Barnen har landat hemma och sitter och tecknar. Äldsta killen har fått tillbaka sitt Playstation efter en mycket lång bortavaro på grund av olydnad.

Konstigt nog så fastnar han totalt i spelet och är knappt talbar. Varken jag eller pappa Peter tycker om tv-spel så man kan inte skylla på arvsmassan.

Redigeringen idag gick busbra och sakta men säkert förvandlas bunten av papper till en bok. ISBN-numret lovade Papertalk att skicka till Billy Bratt som är min käre medhjälpare. Underligt nog har jag aldrig mött honom IRL men tycker ändå om honom som vän. Vi är olika, men ändå så lika.

Kvällen skall ägnas åt att läsa igenom manuset som jag skrivit ut, och kanske, kanske om jag får tid…så sänder jag in nästa del av Jag älsker däj ja

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Lurar sin styvfar på dåligheter?
    En vuxen man med någon känsla för ansvar låter inte det ske.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...