5 augusti 2010

TEMA Att skriva

Jag skriver för att orden ständigt pockar på att komma ut. Detet på min axel berättar historia efter historia och jag fyller snabbt anteckningsbok efter anteckningsbok med bokideer.
Ett ord som någon säger blir till en film i mitt inre och jag längtar tills jag får sätta det på pränt.

Jag har alltid skrivit och kan helt enkelt inte låta bli.

Små dikter blir till på små kladdlappar eller en servett på en restaurang. Bokidee´rna kommer till mig i de mest underliga situationer och många kvitton har fått agera anteckningsblock.
Människor runt mig har fantastiska livshistorier, men kan inte skriva, och frågar om inte jag kan göra det åt dem.
Om tid funnits skulle jag skapa minst tre böcker per år, men familjen och livet i övrigt pockar på och kräver sitt.

På skrivpuff.blogspot.com får jag utrymme att följa mina syner, och bara låta orden flöda.
Tack Ann Ljungberg för din underbara sida.

7 kommentarer:

  1. Håller med om allt.
    Men har inget block i fickan, kanske måste börja med det.

    SvaraRadera
  2. Om man inte skriver ned ideerna när de kommer fladdrar de iväg för vinden och glöms bort.
    Iallafall är det så för mig.

    SvaraRadera
  3. Har också upplevt att människor säger till mig, du borde intervjua henne/honom, där har du en bok om ett dramatiskt liv.

    Glömmer också om jag inte skriver ner.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är snyggt. Så är det ju :) Fast jag saknar bokidéerna, det blir mest strofer som måste klottras ner ;)

    Tack för kramen, sånt värmer oerhört :) Är inte hopplöst förlorad under ytan, här finns väldigt mycket harmoni också :), (jämnsides med annat), men gräver när jag skriver och blir förunderligt helad. Vågar lämna ut lite väl mycket kanske ibland... Men så har ju många gjort före mig. Jag funderar så på om man verkligen kan hitta på starka känslor i dikter?

    Ditt erbjudande. Det är stort av dig! Tack! Jag blir glad och är faktiskt nyfiken. Absolut :D Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du får så mycket på pränt och alla idéer! Jag vill också börja skriva på servetter och kvitton! Inspirerande är du!

    SvaraRadera
  6. Ja. Orden pockar på. Har en skrivlapp i fickan jag också. Och en vid sängen. Fast ibland har jag ingen penna.

    SvaraRadera
  7. Ska nog börja med en liten anteckningsbok jag oxå.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...