23 oktober 2010

Dagboksinlägg 23 okt

Igår kväll tittade jag och Peter på fimen "Allt för min syster" med bl.a Cameron Diaz
Ja herregud vilken film. Jag grät och grät och grät, och var helt urlakad av sorg när jag lade mig.

Ni som inte sett den...gör det.... Ibland är det bra om man blir påmind om livets skörhet för att uppskatta det man har.

Idag skall jag till tandläkaren, eller rättar sagt tandhygienisten. Hon skall kolla mina tandköttsfickor och ta bort plack. Min tandläkarskräck gör att jag knappt sovit inatt, och min mage vänder sig ut och in av obehag redan innan jag kommit innanför dörrarna på mottagningen. Helst av allt skulle jag vilja strunta i att gå dit....men en av grejerna med att bli vuxen är väl att man ibland gör sådant man måste fast man helst skulle slippa.

Här hemma skall Peter och Mackan bygga upp ställningen runt huset. Ett inte alltför enkelt projekt eftersom tomten är mycket ojämn. Nästa vecka eller veckan därpå börjar förhoppningsvis uppbyggnaden av huset, och till sommaren kanske jag har fått mitt alldeles egna skrivarnäste som ligger mot skogen.

Nu skall jag författa ihop dagens skrivpuff...idag på temat Rätta till.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...