8 oktober 2010

Dagboksinlägg

Barnen är bortlämnade och jag ser fram emot en hel dags skrivande, med början av en skrivpuff.
Trädgården hojtar på mig och disken står staplad i diskhon. Vinterns strumpor och mössor ligger i stora genomskinliga backar i vardagsrummet och vill komma till sina skåp. I huvudet snurrar tankar och frön till ännu fler böcker, men även min pågående bok Ja älsker däj ja.

För att få lugnet som behövs till att komma in i filmmanuset tar jag några djupa andetag och flyttar min dator till köket där jag slipper ha den i knäet. Mycket, mycket bekvämare, och framför allt bättre för hälsan.

Idag skall jag redigera det Kurt hjälpte mig med igår, och försöka hitta en fortsättning på filmen i mitt huvud som också stämmer med alla gängse regler som finns angående författande.
Nu blir det radioskugga över Skomakarbacken några timmar.
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...