15 januari 2011

Dagboksinlägg 15 jan/Ny recension av TRE ÄNGLAR OCH TRE MIRAKEL

Inatt satt jag tills klockan blev fyra med manuset till "Ett slag för mycket" Ögonen gick nästan i kors, men jag var så ivrig, och allt flöt så bra.

Klockan 6 studsade jäntan upp och utropade över hela huset "Jag är så glad, för det är lördag!"

Jag hade sovit i soffan med Lilleman på magen...han har också blivit magsjuk stackarn och var extra mammig.

När jag loggar in på facebook har jag två meddelanden.

Så här stod det:



Hej Anitha! Jag har nu lagt in min recension av din bok. Hoppas du inte blir alltför besviken för en trea. Boken var upplysande och intressant. Men efter att läst Pappersskärvor som var så suverränt skriven - tekniskt, såg jag en stor skillnad. Detta var din första bok, så du har verkligen lyckats förändra ditt språk till det positiva.Du har gjort stora framsteg. Lite synd att du inte använde lite hjälp till den här boken, då hade den fått toppbetyg. Sedan är det tyvärr mina yrkesögon som ibland tittar sig blinda på felstavningar och liknande.

Ha en riktigt trevlig helg. Jag kommer givetvis följa ditt fortsatta skrivande. Kram Kristina
http://blogg.passagen.se/krisim/entry/tre_%C3%A4nglar_och_tre_mirakel



Jag log lite för mig själv och tänkte att jag kanske skall skriva om boken nu på en gång. Surfa på vågen så att säga.

Mannen i huset drog med mig ut på tomten för att vi skulle sätta ihop kaminrören som äntligen kommit, snart mycket snart får vi varmt igen. Då slipper vi sova med underställ, raggsockar och tjocka filtar.

Det visar sig att kaminrören saknar delar, och mina ögon glider över hundgården som är fylld av snö. På utsidan av den är det så mycket att vem som vill bara helt enkelt kan kliva in över det vanligen 170cm höga stängslet som var reducerat till ca 40 cm.

Det var bara att spotta i nävarna och köra igång. Gissa om jag var slut efteråt? Varenda muskel värkte, och händerna darrade av överansträngning.

Jag ställde spaden på sin plats och gick in för att fixa käk istället.

Lilleman hade varit inne själv, och låg lugnt och stilla på soffan och sov när vi kom in. Sådana barn som honom växer inte på träd...han är extremt snäll och lydig. En cool kille som han säger själv.

Nu skall jag kolla lite facebook och betala lite räkningar ,sedan dyka in i filmskrivandets underbara värld.

Resten av ligan tittar på Batman begin igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...