23 juni 2011

Dagboksinlägg 23 juni

Idag regnar det småspik ute, men det är ljummet i luften och väldigt uppfriskande för den torra jorden.
Nu har jag tagit undan disken(vi har ingen annan diskmaskin än mig eftersom jag anser att det är rätt skönt att stå där med händerna i vattnet), dammsugit golven och torkat dem.

Razmus och Hampuz leker med lego, och Zabine tecknar.

Vad tycker ni om midsommarfirande egentligen?
För mig betyder den här dagen nada...det är bara en av andra dagar. Jag gillar inte sill, och absolut inte att hoppa groda runt en lövad stång. Som tur är tycker barnen likadant, och när jag uppoffrat mig för att ta mig till ett midsommarfirande brukar de tjata om att få åka hem för att det är tråkigt.

Förr i tiden innebar ju midsommar att jag skulle åka hem till Hälsingland, och kanske, kanske stöta på min stoooooora kärlek Kase. En del år bestämde vi gemensamt att ses, men det slutade oftast i katastrof och tårar...ni som känner mig vet hur det var.
Sista åren som singel vägrade jag konsekvent att fira skiten. Folk söp och blev redlösa, otalbara och otrevliga. Tältet blev dyngsurt (för det regnade ju alltid) och kläderna var fuktiga och skitiga. Håret liknade ankskit och oftast gick det massor av pengar på ingenting. Bläh! Nej, jag föredrar lugna grillkvällar med gott sällskap och möjligheten att sova i en riktigt säng.

Igår letade jag kattungar på nätet, men slogs av hur förbannat dyr de blivit. Snälla, rara människor...sjuhundra spänn för en vanlig katt! Jag söker en svart och en grå, men ramlar hela tiden på underbart vackra korsningar som får en att bara vilja HA. Underligt egentligen att vi inte skaffat kisse tidigare...

Under alla år  i lägenhet hade jag katt, men nu när det finns mycket bättre möjligheter har jag ingen....
Zabine tjatar sig blå, och jag hänger snabbt på. Tänk att ha en egen liten kurrande madam som kurar ihop sig i min famn. Jag älskar katter för deras egensinnighet, och ovilja att bli kuvad av någon.
Detta trots att vi har två underbara hundar som är någotsånär lydig.

Igår beställde jag spray och batterier till antiskällhalsbandet. Det skulle gjorts för länge sedan eftersom Zilla skäller halsen ur sig när de är ensamma hemma. Nu hoppas vi att det skall fungera lika bra på henne som på maken Chicko.

Nej, govänner...nu skall jag skriva dagens skrivpuff på temat Sevärdhet, sedan bär det iväg till affären för att köpa mat. Hoppas bara att barnen håller sig lugna. (Rapport kommer i eftermiddag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...