24 juli 2011

Böcker om att ge ut sin egen bok, och hur man får en superb hemsida

De här böckerna ligger på min att-läsa-lista just nu:
Syftet är att lära mig att marknadsföra mitt namn, och mina böcker, och hur jag skall bygga min hemsida bäst för att bära upp resultatet.
Jag närmast slukar innehållet, och skriver med jämna mellanrum ned små stödord för att inte glömma vad jag nyss läst.
Webbredaktörens handbok är fylld av allehanda tips som jag delvis redan anammat utan att ha läst den, och en del saker är sådant som egentligen är självklart.
Till exempel en sådan enkel sak som att tilltala sina läsare med du istället för ni.
För hur många tror du sitter samlade framför en laptop för att läsa bloggar? Inte många skulle jag tro. Däremot sitter vi en och en, och att då bli tilltalade med du är väl nästan självklart. Det känns mer personligt, och lockar människor att läsa vidare eftersom de är utvalda att dela dina innersta tankar.
Det kommer snart en recension av den här på bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...