21 juli 2011

Dagboksinlägg 21 juli - Regn, äntligen!

När jag vaknar öser regnet ned, och jag ler. Äntligen får blommor och träd en ordentlig dos med vatten. De börjar anta en brungrön ton, och bladen har här och var veckat ihop sig och dött.

Snickarna gjöt betongformar framför och bakom huset igår som skall hållas våta, så det här vädret är perfekt. Annars hade jag fått spruta vatten på dem hela dagen med jämna mellanrum.

Jag älskar ljudet av regn som möter taket. Det är vilsamt och renande på något sätt. Lite mediativt.

Barnen sover länge och jag passar på att skriva skrivpuffar och dagboksinlägg.
Inatt skrev jag tills klockan två.

Zabine är den som kommer upp sist...tröttmössan min.
    Ikväll åker vi till Hälsingland för att begrava min systers pojkvän, och naturligtvis träffa familjen. Tyvärr blir det bara en snabbis den här gången. Vi måste hem och fortsätta med huset. Jag skall fortsätta med gästhuset, och grävningen bakom för att lägga i platonskiva och försöka rädda det som räddas kan. Tänk att vatten har förmågan att förstöra så mycket. Titta bara på alla katastrofer som varit på sistone.

Nej, nu är det full fart som gäller. Väskor skall packas, kläder provas och disk diskas.
Ha en underbar dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...