30 juli 2011

Dagboksinlägg 30 juli-blodsockerfall

Igår blev murarna färdig med våra grunder, och jag får tillbaka mitt liv igen. I flera dagar har jag stått redo med saft, juice, bullar och agerat vaktmästare.
Snyggt blev det, och man kan se ungefär hur det blir när det är klart.

Alla mina texter, fotografier med mera finns på en extra hårddisk, men igår kopierade jag över till ännu en som vi köpte häromdagen. Du förstår vilken fasa om allt skulle försvinna...poff! Nä det får inte hända
Så nu tänker jag lägga en av dem hos någon släkting...ifall att.
 Ja jag vet att det är negativt tänkande, men tänk om huset skulle börja brinna.
Vad räddar du först? Naturligtvis är det alla barn, och Peter som säkert inte vaknar. Han sover trots ylande hundar och skrikande barn, och skulle inte vakna om huset ramlade ihop.
Annars ligger dagböckerna nära till hands precis bredvid dörren, och de innehåller ju hela mitt liv.
Djuren ligger på delad förstaplats, och resten...kläder finns att köpa i mängder, och böckerna förvarar vi i boden några meter från huset. De får helt enkelt inte plats i vårt lilla hus ännu.

Inatt har det varit extrastökigt. Zilla löper, och Chicko blir snart galen av frustration stackarn. Barnen sover oroligt på grund av värmen, och Peter kom inte hem förrän efter ett!
Uppe på den här turbulensen fick jag blodsockerfall, och spydde som en räv. Hela världen snurrade, och jag låg på soffan hela natten. En hård soffa...

Idag har jag skrivit en novell till ett företag som söker en skribent, och även gått igenom ett snabbhetstest.
Enligt det skriver jag 25 ord per minut, och 195 tecken. Har ingen aning om det är bra eller...men lite missvisande blir det ju. För när jag skriver "vanligt" har jag ju orden i huvudet, och behöver då inte snegla på nästa hela tiden.
En gång i tiden gick jag skrivmaskinskurs, och idag skriver jag med en blandning av det och pekfingervals.
Hur skriver du?

Idag har vi rensat efter murarna, och Peter och barnen har farit iväg till skroten med alltihop. det blev ett stooort lass kan jag tala om. Undrar om gubbarna därborta tar emot honom? De brukar fråga om han har firma. Då krävs nämligen att man tar hem en container.
Tomten är ordentligt sönderkörd trots att de använder en liten grävare. Faktiskt en mycket söt, turkos sådan. Den vore bra att ha på vintrarna här ute.

Apropå vinter...igår pratade jag med närmsta grannen. Vi diskuterade hur det kommer att bli i år. Antalet rönnbär tyder på en hård vargavinter igen, och vi måste införskaffa en snöslunga. jag orkar inte skotta den där mängden igen. Tre gånger om dagen stod jag ute på vägen med snö upp till höfterna. Bläh!
Jag njuter för fulla muggar av gröna gräsmattor, och ljumma vindar.

Nej, nu skall jag skrivpuffa lite, och sedan gå på manuset igen.
Ha en underbar dag
Kram

1 kommentar:

  1. Vad skönt att grunden är klar och vad jobbigt det lät med blodsockerfall.
    Jag har aldrig gått någon maskinskrivningskurs men jag tror att mina 10 år som pianospelare har gjort att jag nyttjar fler fingrar än bara pekfingrarna när jag skriver!
    Här är det varken varmt eller soligt, bara grått, regnigt och småkyligt.
    Snart får jag börja röra i grytorna, eftersom det kommer folk idag. Både bästa väninnan med sin son och maken med sin lillebror.
    De två sistnämnda har fullt upp i Sthlm med sin fars dödsbo och åker i skytteltrafik med grejer.
    Ha det skönt idag och lycka till med skribentjobbet!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...