1 juli 2011

Glömda ord/ Ånyo

Ånyo = på nytt, åter, än en gång
Ånyo satt jag på ditt trappsteg
Fylld av längtan efter din blick
Trasig i själen efter dina svek
Vad hade hon som inte jag ägde?
Var det bara hennes kropp du sökte?

Dörren till huset öppnas och jag känner hur hjärtat bultar
Varje ven i mig är på helspänn
En äldre man med en gammal gråvit pudel kommer ut
Hälsar genom att lyfta hatten
Ler mot solen och spottar ut en snus.
”Hej min vän du ser ledsen ut, kan jag hjälpa dig?”
En kort rad av bokstäver som får mig att gråta förtvivlat och stammande berätta om dig, min enda kärlek och skarpa längtan.

I det ögonblicket ser jag dig komma gående, med armen runt henne, och handen i hennes sons.
Jag behöver inget säga
Mannen har sett dig och nickar tyst
Du ignorerar min smärta och knuffar mig åt sidan, sedan går du in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...