18 oktober 2011

Filmmanus på G


Godmorgon!
Efter att ha släppt av alla ungar åker jag vidare till Tumba centrum för att gå till Botkyrka kommuns kontor. De har sjabblat igen! Enligt barnomsorgen har jag 47 000 spänn i månaden i inkomst, och Peter lika mycket. Det vore förvisso inte helt fel...men verkligheten är att jag är arbetslös, och Peter tjänar mindre än som anställd, och det fick de papper på förrförra veckan.
Nu har de drällt bort vårt papper, och gör så att jag måste åka hit IGEN! Idioter! Morr!

Inatt har jag försökt att fixa till mitt Googlekonto. Lite snygga fotografier, och lite uppdatering gjordes.

I morse hittade Peter små möss nere i källaren, och jag har nu ställt ned en råttfälla av den snälla sorten, dvs den där de blir fångade i en bur.




Förra året släppte jag ut ett antal möss efter att ha fått fast dem. Det känns i hjärtat att döda dem i giljotinfällor. Förresten så är mössen så outsägligt söta att jag inte kan döda dem.

Som du kanske läst i min blogg så jobbar jag intensivt med att ta fram ett utkast på ett filmmanus efter Ronnie Lundins bok IVAR HAMARSMAN. Om du inte läst den tycker jag absolut att du skall bege dig till närmaste bokhandel och köpa den.
Det är förvisso en sägen som Ronnie twistat till lite efter eget tycke, men det är många historiska vingslag, och mycket som stämmer med verkligheten.
Jag tror faktiskt att en sägen säkert kan vara sann, men att människorna som berättat den från mun till mun spätt på lite efter hand. Spännande är den i alla fall. Jag kunde inte släppa boken när jag läste den.

Nu skall jag skriva puff och kolla mejl, sedan ta botkyrka kommun i örat.

















1 kommentar:

  1. Ivar Hamarsman finns, än i dag. Jag har mött honom flera gånger.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...