19 oktober 2011

Skoljogg och Ivar Hamarsman


Inatt satte jag samtlig research jag gjort i en pärm (den blev full), och samlade även ihop resultatet från alla handledningar med min filmmanuslärare Kurt Öberg.
Det gav väldigt mycket, och de små anteckningarna jag gjort tidigare om vad som skall användas i bok och film skall jag nu anamma, och skriva in.

Idag är det tid att kliva in i trettonhundratalet och utforska mörkret i människors hjärnor.
Ivar Hamarsman och jag skapar film.

Annars kan jag berätta att regnet faller här i Botkyrka trots att vi blivit lovade uppehåll.
De två äldsta ungarna skall ha Skoljogg som det kallas, och springa hela förmiddagen.
Därför stannade jag här på parkeringen idag och skriver härifrån tills det är dags att hämta dem efter tolv. Känns rätt onödigt att åka hem och vända.

Ha en underbar dag

2 kommentarer:

  1. Är du med och filmar Hamarsman?? Vad jätteroligt i så fall - lova att berätta mer!

    SvaraRadera
  2. Jag är hopplös på att kommentera, ännu värre på att följa skrivpuff :) men så får det vara, just nu. Blev så glad när du hittade mig! Och så, häromdagen snubblade jag över en länk och tänkte direkt på dig - http://berattarministeriet.se/bli-volontar/

    Kanske känner du redan till det, troligen hinner du inte, men jag minns hur du ville peppa barn och unga att skriva så jag var tvungen att visa dig.

    Tipset kom från http://anbylens.wordpress.com

    Sköt om dig! Kramar

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...