25 oktober 2011

TEMA En kod



Jag dolde den väl, eller hur?
Gömde siffror och olika kombinationer
Gjorde allt för att lura dig

När du en gång fann den släppte du inte taget
Bet dig fast i mitt sinne
Memorerade koden till mitt hjärta genom att upprepa det enkla ordet
K som i K-Ä-R-L-E-K

Jag älskar dig, sade du på morgonen då jag yrvaket mötte din blick
Jag älskar dig, sade du på eftermiddagen då jag kom innanför dörren, och omfamnades av dig
Jag älskar dig, sade du på kvällen innan John Blund fyllde mina ögon med grus.

Tre enkla, banala ord som fyllde mitt sinne med glädje
Lyfte mig långt, långt ovanför marken
Jag älskar en annan, sade du allvarligt i morse och mötte min blick
Lade armarna i kors och stod där bredbent med beslutsam min
Öppnade garderoben där du ställt en packad resväska som bar klistermärken från vår bröllopsresa.
Vände mig ryggen och gick


1 kommentar:

  1. Bra, stark text, gillar symbolerna med klistermärkena från bröllopsresan.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...