26 november 2011

Bakterierna dansar chacha i min kropp

Morrn!
Idag mår jag inget vidare...
Jag har luftrörskatarr, rethosta som börjar långt ned i bröstet och nu har öroninflammation uppenbarat sig.
Fuck!, säger jag...jag hatar att vara sjuk. Kroppen bara ger upp, har en enda önskan...liggläge.

Igår skrev jag hela dagen, och är rätt nöjd med mig själv.
Flyttade runt lite kapitel för att få den så kallade Ordealen på rätt plats.
På kvällen lade jag mig tio, och det min vän är urtidigt för att vara mig. Peter kikade in flera gånger och frågade hur jag mådde.
Natten har jag hostat mig igenom. Lilleman har samma sjukdom, dock inte öronont tack och lov.

Hampuz fick en present från farmor igår, en mycket uppskattad sådan, och samtliga barn roade sig med den hela gårdagskvällen och nu i morse.

Så fort Peter kommer hem skall jag och Lilleman ta oss till närmsta sjukhus, för det är bara att inse...min kropp orkar inte kämpa mot bakterierna som invaderat den. Lite penicillin gör nog susen.
Ha det gott

1 kommentar:

  1. Uff uff uff... hoppas det går över fort!

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...