24 november 2011

Hostig på högre höjder

God kväll 
Igår och idag var jag däckad av en elak bakterie. Jag hostar nästan lungorna ur mig, och sömnen är obefintlig. Lilleman har något liknande, och vi funderar på att avblåsa helgens firande av Hampuz.
Han fyllde ju 4 härliga år den tjugoförsta. Min lilla guldklimp, och vårt mirakel. Just nu jobbar vi stenhårt med att få honom att inse hur härligt det är att vara utan blöjor och ersätta dem med ett par balla kalsonger. Hittills har han vägrat stenhårt, men efter sin fyraårsdag finns det intresse för att ändra åsikt.

I morse körde vi tre halvsovande barn till skolan och fortsatte sedan till Essingen där jag hjälpte Peter att hissa upp plåt på taket, och sedan mest satt och iakttog hur han förvandlade plåt till skorstenar, luckor och annat.
Regnet byttes ut mot en varm sol, men vinden som kom från vattnet var isande kall. Jag roade mig med att fotografera lite, och här är resultatet.


Det är en mycket vacker arbetsplats och man får massor av frisk luft.
Jag dämpade hostan med massor av Vicks och hostmedicin, som åkte ned i magen jämte några alvedon, och vips kände jag mig mycket piggare än jag var.

När jag kommit hem igen, och kvällsmaten var avdukad ramlade jag ihop i soffan och laddade för att skriva.

Nu avslutar jag med några nytagna fotografier på Zenta 8 v idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...