22 november 2011

Köp av kamera, lite skvaller och bokens utveckling

God morgon!
Hej och hå vad mycket som kan hända på ett dygn.
Jag börjar med att berätta om min skrivarkompis Katarina som lärt mig ett nytt sätt att skriva bok.
Hon skriver nämligen i excel. Om du kikar in på hennes länk rosenfönstret excel så visar Katarina hur.

Igår stod jag över tjugo minuter i kö för att komma in på Elgigantens superrea. Lilleman som fyllde 4 år stod med mig, och så fort vi kommit in plockade vi på oss en system kamera Sony och ett xbox.
Kön ut var hemsk...det tog nästan en timme att komma till kassan.
Men tror du att det var färdigt där? Icke sa nicke. Panikslaget inser jag att mitt konto är rensat, och med svansen mellan benen ringer jag Peter som av en händelse står utanför.
Efteråt hugger vi in på god mat, medan Lilleman äter pannkaka. Peter stackarn har magont och kan inte äta.

På hemvägen lämnar vi in Peters bil som skall få ny ruta, och hämtar barnen. Razmus har lekt krig i sandlådan, och skulle väl helst suttit på takräcket, men får åka i sin stol ändå. Han är sandig från huvudet till fötterna, blöt sand som inte lossnar.

Peter lägger sig och sover när vi kommer hem. Ungarna och jag äter mat.
Rita kommer hit och äter tårta och sjunger för Hampuz som fått en stor bil i present av oss.

Kvällen blir relativt lugn när barnen somnat, och jag kollar av fakturor, surfar, svarar på mejl.

Idag är de minsta barnen hemma, och Peter har åkt till jobbet, men droppar av Razmus på skolan först.
Ett paket med min bok PAPPERSSKÄRVOR har skickats till en man som förhoppningsvis gillar den så mycket att han skriver om den.

Nu skall jag stänga ned internet, och prata lite med mina karaktärer i manuset till min bok Hat och en gnutta kärlek som snart skall få en egen sida på nätet. Måste fila lite på hur jag skall skriva, och fundera på hur mycket jag vill berätta om karaktärerna innan boken finns i handeln. 
Det är en tunn fin tråd att balansera på...berättar jag för mycket behöver ju ingen köpa den.
Jag hatar när en trailer visar nästan hela filmen, eller i alla fall de mest spännande ögonblicken. Då finns det ju ingen mening i att se den. Eller hur?

Ha det gott kära du.

3 kommentarer:

  1. God morgon - eller kanske snarare god förmiddag.
    Rensade konton är inte kul men timslånga köer är ännu värre. Jag beundrar ditt tålamod, själv ratar jag allt vad köer i affärer heter sedan jag lämnade Tokholmen, orkar bara inte!
    Ett försenat grattis till lilleman också.
    Här kuras det under täcken framför snäll barnfilm, Majblomman är inte helt pigg.

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ja det är retligt när kontot är tomt. Hoppas att Du snart får påfyllning. Låter spännande det där med att skriva böcker i Excel.

    SvaraRadera
  3. Ett nytt Elgiganten öppnar här i Karlstad till helgen. Får se om man törs åka dit i trängseln

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...