2 december 2011

Magi - skrivpuffstema 2 dec.

Jag är en av de stjärnbeströdda älvorna som söver dina barn då du lämnat rummet. Det är jag och mina vänner som lägger tunga bomullsfyllda kuddar över ögonen och ger dem vackra drömmar.
Då ni sitter ute framför teven dansar vi iväg hand i hand med barnen över himlens stjärnbane´r och möter Peter Pan som lever bortom drömmar och regler.
I hans land existerar inga måsten, och inte heller några elaka människor som vill ha krig.
Kapten Krok är bara en författares längtan efter rörelse i texten, och behov att få vuxna att förstå.

Tingeling har lämnat oss för den andra världen
Magin i hennes spö är överlämnad till mig och de andra, vi som vill föra hennes arv vidare och månar om alla halvvuxna människor.

Vi älvor letar upp minsta knytt och lägger en slöja av tillfällig glömska över hans eller hennes hjärna, och ser till att drömmarna är fyllda av lycka och hopp.
Barnen som sover ute under stadens broar får ett täcke av värmande dun lagt över sina skakande kroppar, och leds sakta dit där inget ont existerar. Maten läggs upp på faten och tar aldrig slut, fyller deras tomma magar.

5 kommentarer:

  1. Sååå fint skrivet om magi! Love it! :) <3

    SvaraRadera
  2. Längtar vi inte all after sån magi. Bra!

    SvaraRadera
  3. Påminner om mina sagor jag diktar för barnen innan de ska somna.
    Gillar.

    SvaraRadera
  4. Härligt. Kändes som att drömma sig bort lite medan man läste texten, lite som en annan värld.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...