16 mars 2012

Iphone eller Samsung, eller...för att använda till skriverier

Inatt skrev jag tills det nästan var morgon. Det flöt så fint att jag inte ville lägga mig trots att klockan passerade både tolv och ett.

När barnen skjutsats till skolan idag skyndade jag mig hem i syfte att skriva igen, men fastnade i surfande efter hur man gör en app till mobilen.
Hittade några sidor, och att TELIA har startat upp en möjlighet att skapa appar.
Men problemet är att jag söker ett sätt att göra en app där jag efter betalning från folk skickar ut nyskrivet material till dem.
Typ Novellix har jag tänkt mig.
Nu vet inte jag om någon vill läsa allt jag skriver, och framför allt betala för det, men jag tänkte testa.

Tanken är att jag då skriver en ny novell varje dag som jag sedan skickar ut till betalande som har min app i sin mobil.
Hm...måste fnula på det där.
Har du tips så dela med dig.

Till att börja med måste jag skaffa en telefon som jag kan använda till det här.
Min aino är superb, men har för liten skärm.
Nu står valet mellan Iphone och Samsung s2

Som du förstår har jag inte hunnit skriva ett enda ord idag, och tänker jobba inatt istället. För övrigt jobbar jag bättre då.

Snart kommer Peter hem, och vi ska fixa middag och mys med barnen.

Trevlig helg på dig.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...