14 mars 2012

YH-mässa-pussar-skrivpedagog

Inatt blev jag sittandes till klockan ett innan ögonen trillade ihop.
Barnen var duktiga och gav mig ro redan klockan åtta då jag läst några kapitel ur underbara Vargbröder.
Det är svårt att sluta läsa när jag börjat för de där böckerna är så skickligt skrivna att jag är där mitt i isen och snön med Renn och de andra.
Läs den om du inte redan gjort det.

Peter och jag pratade om min arbetslöshet och att det kanske är dags att jag tittar på vidareutbildningar.
I dagsläget har jag arbetat sedan jag var femton, gått social linje (tvåårig) och varit föräldraledig/sjukskriven från 2003 till 2010.
Jag är fullt medveten om att mitt avbrott delvis orsakat arbetslösheten, men aldrig att jag ångrar valet att vara hemma med småttingarna så länge jag kunde.
Inbillar mig att jag gjort allt jag kan för att cementera en stabil grund åt dem på det viset, men jag kan ha fel...

Idag vaknade jag fem då Peter klev upp, fick en puss och sällskap i sängen av en liten valp som pussades och gjorde allt för att få stanna kvar.
Zally kom upp och hälsade, lade sig kurrande vid mitt huvud, och ledde mig till drömmarnas land en stund till.

Nästa gång jag öppnade ögonen stod de röda siffrorna på 6.10
Upp fort som attan, jaga upp barn, frukost och iväg.
Solen skiner, men det är is på rutorna så jag måste skrapa dem, och händerna blir till isbitar.

Lite snack, mera pussar och hejdå till Razmus som leker ute med sina kompisar på skolgården.
Han kommer springande och ger mig en kram och puss.
Min lilla nioåring gödslar inte precis med sådant, så jag blir alldeles varm i hjärtat och smeker honom över kinden innan jag går iväg.

Hittar en parkering vid pendeltåget och går till spåret där jag tar pendeln mot Stockholm.
Naturligtvis blir det stopp...flera gånger till och med.
Klockan hinner bli halv tio innan jag kommer fram.

Kulturhuset är fullt av folk som läser dagstidningen på nätet, fikar, pratar och bara är.

Anledningen till mitt besök här är att jag skall kolla på YH-utbildningar. Det är nämligen mässa så att man kan prata med de olika skolorna personligen, något som passar mig ypperligt eftersom jag inte gillar att prata i telefon.
Min tanke är att kika på webbredaktör-utbildningen och skrivpedagogutbildningen, men jag hittar säkert fler intressanta saker.

Just nu sitter jag i biblioteket, men alldeles strax öppnar mässan.

Ha det gott
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...