21 maj 2012

gryning-hungriga valpar

God morgon
Klockan har precis blivit halv sex, och det är tiden då allt är som vackrast. Tiden då alla bilar står tysta på tomterna med blänkande plåt som speglar livet.

Fåglarna kvittrar som om det vore deras sista chans att sjunga, och ljuset ute är sådär speciellt att jag vill greppa kameran och gå ut för att fotografera.

Inatt redigerade jag tills ett, sedan somnade jag på tangentbordet,och hade ett avtryck från det på kinden när jag vaknade.

Under natten blev jag först väckt av Lilleman som kom upp i sängen, sedan Zabine. Det blev varmt, alldeles för varmt så jag har sovit dåligt. Känner mig inte utvilad, och har värk i både nacke och axlar efter att ha försökte passa in i det lilla utrymmet mellan barnen.

Jag har börjat ge valparna som köttfärs, och försöker lära dem äta och dricka själv, för Zilla får ont då deras tänder nu kommer ut.
Zenta tuggar på ben eftersom hennes tänder kliar infernaliskt just nu, och Chicco, ja han ligger i soffan och myser.
Nyss tog jag bort en stor äcklig fästing på honom. Något jag försöker bli av med, med hjälp av vitlök.
Jag blandar i det i deras mat, och tro det eller ej, men de äter den i alla fall.

Nu ska jag strax väcka familjen, käka frukost, fara till skola/dagis och sedan åka iväg och jobba med Peter.
Funderar fortfarande på vad min firma ska heta, men...jag tror att jag är något på spåren.

Ha en härlig dag
Kram

1 kommentar:

  1. Nanokeratin locks onto the hair, forming a fine,
    smooth coat of keratin. As natural products don't have any side-effects, you can rest assured for healthy hair. The product should be one that is made for your type of hair, whether it be dry, oily, curly or straight.

    Take a look at my homepage - hair products

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...