20 maj 2012

Nu haver vi jobbat, nu haver vi jobbat...precis hela dan.

Efter frukost har det i princip varit fullt ös medvetslös.
Jag har rensat landen, och klippt runt alla mina buskar krypande på alla fyra. Erkänner villigt att jag är livrädd att stöta på fästingar, och har nyss badat kokhett för att bränna eventuella kryp som hittat till mig.
Nu är det fint i alla land, och huset har fått panel. Dock inte all.
Vårt hus har ju som bekant ökat en hel del i omfång, och det tar mycket tid att fixa alltihop. Men snyggt blir det. Eller hur? Vi sliter så gott vi hinner med projektet.


Som alltid tar dagen slut, och även idag gjorde den det.
Nu har jag badat två småttingar som trötta rasade i säng, och lyssnar på cd-sagan Teskedsgumman.
Den äldsta pojken sitter i badet och leker, men ska alldeles strax sövas han med.

Peter är ute och övningskör med vår barnflicka och fd granne Rita som lekt med barnen hela eftermiddagen.

Jag sitter och läser en bok om att tolka auror, och försöker erinra mig om jag sett det någon mer gång än när min väninna stod i hallen, och jag såg en såpbubbleliknande, dallrande aura runt henne, men antar att jag inte riktigt tänkt på det förut.
Ted Andrews kan tydligen sådant, och har bland annat skrivit boken Konsten att se och tolka auran som jag tycker är väldigt intressant.

Nu är det dags att fortsätta med redigeringen.

I veckan kommer det att bli ont om tid eftersom jag ska hjälpa Peter att lägga tak, och säkert är trött på kvällarna.
Några timmars redigerande blir det säkert tid för, men den där nattredigeringen jag gjort förut kan jag nog glömma. Kroppen är äldre än jag vill veta av.

Godnattkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...