30 maj 2012

Idag är ingen vanlig dag-företagsplaner

Idag är ingen vanlig dag, för den här dagen kommer att för evigt bli den dagen då jag kunde se på framtiden med helt andra ögon än tidigare.
Jag har nämligen fått okej från arbetsförmedlingen att öppna eget, och dessutom få starta-eget-bidrag.

Nu har jag inte rätt till några enorma summor, men jag har bara fått 200:- om dagen flera månader nu, och kan berätta att man känner sig rätt värdelös som människa då ingen, absolut ingen svarar på mejl eller telefonsamtal när de söker nya anställda.
De sista veckorna har jag skakat av mig olusten och försökt hitta en alternativ lösning på mitt problem.
Visst, jag skriver, och har fått Kabusa att öppna ögonen för mitt manus, men...det är inget kontrakt påskrivet, och jag har inga pengar på banken.
Är väl medveten om hur svårt det är att leva på sitt författande, men tänker göra allt för att kunna göra det.

I en mellanperiod försöker jag hitta hemliga stigar att ta för att nå mitt mål, och har hittat den här.
Min ide´är att hjälpa folk med allt möjligt, framförallt klippa gräsmattor och rensa ogräs.
Det kommer att finnas tre grenar i mitt företag, nämligen dessa:
RaZaHa förlag, där jag tänker ge ut mina egna alster, men så småningom ge ut andra författares manus. Jag vet många som skriver sådär gudomligt att man undrar hur de bär sig åt.
RaZaHa-help4you är den gren där jag lägger gräsklippning, och jobbet som alltiallo åt plåtslagare och andra hantverkare
RaZaHa consulting & PR är den gren där jag lägger de som vill ha min hjälp att hålla sina facebooksidor  och hemsidor ajour. Några plåtslagare har bett mig att göra hemsidor åt dem, och en del kunder har hört av sig om andra önskemål. T.ex hjälp med fakturering osv

Så småningom hoppas jag kunna öppna något som har med mitt filmmanusförfattande att göra

Ett AB finns i tanken, och andra ideer poppar hela tiden upp.

Just nu letar jag skyltmaterial för att visa att jag finns, och ska öppna en hemsida för att berätta om mina planer.

Om nu bara förkylningen kunde släppa greppet om mig, och internet bli stadigare, så har jag inga andra önskemål.
Ha en härlig dag

10 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att det kommer gå vägen, finns en vilja finns alltid en väg!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du orkar och vågar satsa så :) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det går som du vill.

    SvaraRadera
  4. Hej
    Ett gått råd är att anlita en bra företagsrådgivare. Redovisningskonsult eller revisor.

    Företagarvärlden är snirklig och det är lätt att hamna fel i djungeln av regler.
    Om du inte har någon redan nu, så hör av dig på nerf99@hotmail.com

    /Anders

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat!
    Riktigt kul att det gick vägen med starta-eget-bidrag också - antar att det är en välbehövlig hjälp.
    Grattis!

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna att det går bra och att pengarna räcker :-).

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att starta eget :) Jag har haft företagsverksamhet både själv och tillsammans med maken. Ett tag snickrade jag hemsidor till andra - det var före blogspot och wordpress :)
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  8. Du har min största beundran för din målmedvetenhet och ambition. Det blir verkligen roligt att följa dig längs vägen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...