7 februari 2013

En början-237

"Lossa den försiktigt", manade Peter och lade handen mot den ålderdomliga tapeten. "Den får inte gå sönder."
"Nostalgikick eller? muttrade jag och fattade inte vad det var för nytta med att spara en tapet från första delen av nittonhundratalet.
"Dummer", sa han och vinkade åt mig att komma närmare. "Titta här får du se."Peter vände försiktigt på tapetbiten vi nyss tagit bort. Det syntes svarta streck och underliga krumelurer till bokstäver.
"Farfar berättade om den här kartan när jag var liten. Sedan den dagen har jag längtat mig tokig efter att få riva bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...