26 mars 2013

Press

Igår fick jag ett mejl som betyder enormt mycket för mig. Om allt går vägen kan jag snart ha någon som stöttar mig i mitt skrivande.
Nu har jag ju redan tre lärare som stöttar mig, men det är i mitt novellskrivande och mitt barnboksskrivande.

Förresten hittade jag och barnen en fantastisk historia som nog blir ett frö till min barnbok.
Detaljerna skissar jag på, men just nu är det något helt annat som gäller.

Idag har jag skjutsat samtliga barn till skolan. Det rinner oavbrutet från näsan på både mig och Lilleman, men jag behöver lugn och ro för att slutföra min roman och testar att ha Hampuz på dagiset.
Jag har redigerat hela natten och hittat de rätta orden. Just nu sitter jag i bilen och väntar på att kommunen ska öppna för att jag måste lämna in inkomstuppgift.
Lilleman börjar sexårs snart och då vill de ha våra uppgifter IGEN. Underligt tycker jag. De har redan fått dem flera gånger.
Hå, hå ja, ja...

Ha en fantastisk dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...