27 november 2013

Nystart-gammalt manus ska redigeras

Idag hade jag en ledig dag. Du vet en sådan där dag då man får göra vad man vill. Hm...
Vad tror du hände? Jo jag blev sittande i flera timmar utan att göra ett dyft. Hjärnan låste sig och jag fick beslutsångest över vad jag skulle börja med.
Efter ett tag började jag kolla upp Peters bokföring och fastnade som vanligt där några timmar. Efter en lätt lunch på stående fot tog jag ut hundarna som hoppade runt benen på mig och viftade med svansen. Jag gick ut i skogen bakom vårt hus och kände mig mycket vemodig - han som äger marken ska göra kalhygge av det. Jag är så innerligt ledsen över att den vackra trollskogen ska försvinna och önskar innerligt att jag ägt en massa pengar. Då hade jag nämligen köpt skogen och skött om den själv. Den är inte ens stor - 10000 kvadrat bara. Dock alldeles för dyr för att köpa. 

Peter ringde och berättade att han pratat med ägaren och att den jäkeln också tänkte göra en väg jämte vår tomt. Usch, jag börjar känna mig inträngd i ett hörn. Kalhygget kommer att göra så att vi blir redigt insnöade när vinden viner över hustaket, men vi får mer sol. Om det nu är någon mening med det.
Nog om det.

Strax före två åkte jag iväg till ett angränsande företag och städade där i flera timmar. Nu är jag ganska mör i kroppen och helt nöjd med att vila resten av veckan.
När jag kom hem var det becksvart ute och isande kallt. Frosten låg på marken och rutan på bilen hade isat igen. 
Efter att ha pustat ut några minuter drog jag igång Raz och räknade matte. Han har varit jätteduktig flera dagar nu och snällt gjort som jag bett honom. Igår gjorde vi fem sidor.

Peter somnade i soffan och jag sa åt honom att lägga sig, vilket han fantastiskt nog också gjorde...kors i taket...han brukar mest likna en trotsig sexåring annars och vägra lägga sig i sängen.

Det är tyst i huset och en eld brinner i kaminen. Hundarna och Peter snarkar ikapp. De ligger i fotänden på sängen och myser. Katten likaså. Jag pysslar med bloggen och skriver brev till skatteverket, skickar en av Peters kunder till Kronofogden och njuter av att bara vara fri att skriva.

Imorgon ska jag köra barnen tills skolan och sedan åka hem för att fortsätta redigera mitt manus som nästan dammat igen. Det ska bli underbart att få ägna mig åt fantasier igen.

Nu ska jag fortsätta gå igenom den meterhöga stapeln av diverse tidningar (mest faktatidningar) och försöka få mer plats vid skrivbordet.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...